KlinikDag 2025

En dag fyldt med faglighed, fællesskab og FEST

Glæd jer til KlinikDag 2025, årets mest inspirerende og underholdende fagmesse for tandlæger, tandplejere og klinikassistenter! Datoen er den 24. oktober 2025, og vi lover en uforglemmelig dag, hvor hele klinikken kan deltage.

 

En dag med faglig inspiration og latter På KlinikDag 2025 tilbyder vi en unik kombination af faglighed og fornøjelse. Her vil både klinikejere, tandlæger, tandplejere og klinikassistenter finde faglig inspiration og få trænet lattermusklerne gennem vores spændende og underholdende program.

 

Fællesskab på tværs af branchen Dagen er dedikeret til fællesskabet – både internt i klinikken og på tværs af tandlægebranchen. Vi har sørget for, at der er sat god tid af til at netværke, så I kan udveksle erfaringer og skabe nye forbindelser.

 

Fra 8.00 til 17.00 – med mulighed for en aften i særklasse KlinikDag 2025 starter kl. 8.00 og slutter kl. 17.00, men det behøver ikke at være slut der! I har mulighed for at tilmelde jer et hyggeligt og underholdende aftenarrangement, hvor vi byder på underholdning i særklasse. Senere på aftenen bliver der spillet op til dans og fest, så I kan fejre dagens succes sammen.

 

Kom og oplev KlinikDag 2025 – Faglighed, Fællesskab & FEST!

 

DATO: fredag 24. oktober 2025
STED: VINGSTED Hotel og konferencecenter ved Vejle. 

 

 

KØB BILLET HER

🤫 Book dine billetter nu og spar penge!  – Priserne stiger fra 1. august.

❗️OBS:

Denne billet gælder klinikejere og deres personale. Er du leverandør, anses du som udstiller og skal booke via PTO.  
Kontakt os på: klinikdag@pto.dk.

PROGRAM FOR DAGEN

08:00-09:00 – Registrering og morgenmad

09:00-12:00 – Messe og faglige oplæg

12:00-13:00 – Frokost og netværk 

13:00-16:00 – Messe og faglige oplæg

16:00-17:00 – Afslutning af dagsprogrammet og underholdning

 

PROGRAM FOR FESTEN

18:00 – Velkomstdrinks & 3 retters middag inkl. drikkevarer

19:15 – Underholdning v. Carsten Bang

21:00 – FEST med DJ!

00:30 – Tak for i aften! 

 

Det faglige program på KlinikDag 2025

Årets tema: Tiltrækning og tilknytning

ÅBNINGSDEBAT:
Tiltrækning og tilknytning

KlinikDag indledes med en stærk åbningsdebat om forskellige aldersgruppers tilgang til jobmarked, arbejdsopgaver og kollegaer. Mød Gen Z, Millennials, Generation X  og uddannelsesledere i en skarp debat om den enkelte generations unikke perspektiver, værdier og forventninger. Og hvilken betydning det har for arbejdspladsen?


Kom og bidrag til en engagerende diskussion om at bygge bro mellem generationerne og samtidig skabe et harmonisk og produktivt arbejdsmiljø på klinikken.

 

  • Abdel Aziz Mahmoud, repræsenterer Millennials og erfaren i både minoritetskultur og mainstream samfund
  • Zelma Feldman Lewerissa, repræsenterer Gen Z, hun bringer et kritisk og ungt blik på hele debatten
  • Bo Danielsen, skoleleder, Skolen for Klinikassistenter og Tandplejere
  • Mads Lindkær, PTO formand, privat praktiserende tandlæge

BEHANDLINGEN AF PATIENTER MED TANDLÆGESKRÆK BØR IKKE BEGYNDE I TANDLÆGESTOLEN

 

v. Lars Roed Andersen, Tandlæge og psykoterapeut

 

Mange har læst tandlæge og psykoterapeut Lars Roed Andersen anbefalinger i PTO-magasinet – Privat Praksis nr. 1/2025 og endnu flere har ønsket mere viden om denne stigende gruppe af patienter i praksis.

 

Du har formentlig allerede patienter med varierende grader af tandlægeskræk eller decideret odontofobi. Med udsigt til, at der vil komme flere af den type patienter i fremtiden, bør klinikkerne forberede sig på at kunne håndtere opgaven.

 

Vi har bedt ham om at komme med relevante eksempler og gode råd fra egen praksis.

OPTIMAL BRUG AF EDI-PORTALEN – TIPS OG TRICK TIL EN NEMMERE HVERDAG

 

v. Repræsentanter fra EDI-portalen

 

 

Deltag i oplægget og hør, hvordan du kan udnytte portalens fulde potentiale. Vi giver et indblik i de forskellige funktioner for at vise, hvordan du kan optimere din kommunikation med andre klinikker.

 

Lær, hvordan du fx kan gemme faste fraser som skabeloner for at gøre det nemmere at sende gentagne meddelelser hurtigt og effektivt.

 

Hold styr på dine meddelelser med funktioner som svarfrist og kvittering for læsning, så du ikke går glip af vigtige svar.

HVAD GØR DU, HVIS PATIENTEN STÆVNER DIG?

 

v. Lars Habib Lindkær Jensen, Advokat (L)

 

 

Mener en patient at have lidt skade som følge af dårlig behandling eller forsømmelse, kan vedkommende stævne tandlægen og kræve erstatning ved domstolene. Det er nemlig ikke længere muligt at klage over behandling i privat praksis. Patienten skal indlevere en stævning til retten, hvor krav og beviser fremlægges.

 

Det er allerede en realitet, og flere klinikker er blevet stævnet. Søg juridisk rådgivning for at sikre korrekt sagsbehandling og dokumentation – kom og hør mere om, hvad du skal gøre.

KLINIKASSISTENTEN VED STOLEN – EN PROAKTIV MEDSPILLER

 

v. Camilla Lam, Partner i Dental Management, tidligere klinikassistent og koordinator 

 

Som klinikassistent er du meget mere end blot en der assisterer ved behandlinger – du er en afgørende faktor i klinikkens daglige flow. Men hvordan kan du udnytte din rolle optimalt? Som proaktiv klinikassistent kan du effektivisere behandlingsforløbet, skabe en bedre patientoplevelse og styrke samarbejdet med tandlægen.

 

Ved at tage initiativ, forudse behov og deltage aktivt i behandlingssituationen bliver du en uundværlig medspiller, der løfter kvaliteten af den daglige drift. 

ORAL MEDICIN I TANDPLEJERENS ARBEJDSFELT

 

v. Peter Marker, Specialtandlæge

 

Oral medicin defineres som læren om mundslimhindens sygdomme. Netop kendskabet til, hvad der er sygt og sundt, spiller en central rolle i tandplejerens rolle i oral medicin. Ved den kliniske undersøgelse er tidlig opsporing og vurdering af sygdomme i mundhulen afgørende for den orale – og generelle sundhed.

 

Da en stor del af tandplejerens arbejdsområde vedrører gingiva, vil sessionen fokusere på oral sygdomme i netop dette område. Specielt deskvamativ gingivitis blive nærmere gennemgået, da det erfaringsmæssigt ofte er udfordringer i behandling af denne tilstand.

INDLÆG OM ØKONOMISKE GENERATIONSSKIFTER

 

v. Peter Nordentoft, partner og leder af skat, Roesgaard

 

Når virksomheden eller en del af formuen skal overdrages i levende live til klinikejerens livsarvinger for at reducere den fremtidige skatte- og afgiftsbetaling – handler det om et økonomisk generationsskifte.

 

Det er en kompleks proces, hvor følelser, værdier og økonomi mødes, men med de rette juridiske og skattemæssige greb kan man sikre virksomhedens fortsatte drift, og samtidig undgå unødige omkostninger og konflikter.

INDLÆG OM ANSÆTTELSESRET

 

v. Christoffer Seeberg Dichmann, specialist i ansættelsesret, Roesgaard

 

Få styr på reglerne for ansættelsesforhold. Indlægget giver dig en introduktion til de centrale regler og principper, der regulerer forholdet mellem arbejdsgiver og arbejdstager.

 

Du får indsigt i gældende lovgivning vedr. kontrakter, opsigelser, ansættelser, personalehåndbog, varsling af ændringer i ansættelsesforhold mv.

 

Uanset om du er ny i faget eller ønsker at styrke din eksisterende viden, er denne viden relevant for dig, der arbejder med HR eller ledelse på tandklinikken.

INDLÆG OM DRIFTSOPTIMERING AF KLINIKKEN

 

v. Flemming Nymann, partner og statsautoriseret revisor, Roesgaard

 

En veldrevet tandklinik kræver mere end faglig dygtighed – det handler også om struktur, effektivitet og økonomisk overblik. Driftsoptimering fokuserer på at forbedre klinikkens daglige rutiner, reducere spildtid og sikre en sund økonomi.

 

Ved at analysere alt fra aftalebogen og personaleplanlægning til lønmodeller og indkøb kan klinikken spare ressourcer og samtidig højne arbejdsglæden. Hos hvilke medarbejdere skabes indtjeningen på din klinik?

INDLÆG OM PRIVATRETLIGE FORHOLD

 

v. Anne Koch, specialist i familie- og arveret, Roesgaard

 

Skilsmisse, dødsfald eller sygdom påvirker og forandrer i alle familier. Som klinikejer er det vigtigt, du har styr på de juridiske konsekvenser, når sådanne ulykkelige situationer rammer familien.

 

Få styr på betydningen af ægtepagt og særeje, testamente, arveregler og fremtidsfuldmagter og hvordan du kan bruge de juridiske dokumenter til at spare skat for dine efterladte, når du ikke er her mere.

STYRING AF TILKALD, TIDER OG OPTIMAL BOOKING

 

v. Camilla Lam, Partner i Dental Management, tidligere klinikassistent og koordinator 

 

En velorganiseret klinik kræver præcis styring af patientflowet. Hvordan skaber vi de bedste rammer for en effektiv bookingproces, der balancerer planlagte behandlinger. akutte tider, og minimering af udeblivelser?

 

Gennem intelligent planlægning og strategisk brug af bookingsystemer kan klinikken optimere arbejdsdagen, sikre højere kapacitetsudnyttelse og skabe en bedre oplevelse for både patienter og personale.

 

Når alle faktorer spiller sammen, fungerer klinikken mere gnidningsfrit og dermed øges produktiviteten.

SES VI TIL FESTEN?

Når dagens faglige program er slut, skruer vi op for stemningen med en uforglemmelig aften – og Carsten Bang står klar med underholdning i topklasse! 

 

Med billetten Dagsbillet + FEST! får du:

  •  Velkomstdrink
  •  3-retters menu
  •  Vinmenu
  •  Underholdning
  • DJ så tag danseskoene med!

Tag kollegaerne med og vær med til en fest fyldt med fællesskab, faglighed og fest – det bliver en aften, du ikke vil gå glip af! 

 

 

👉 Køb din billet nu – og glæd dig til en fest med ekstra gnist!

RODCARIES I FOKUS – DIAGNOSTICERING OG BEHANDLING MED GLASIONOMER

 

v. Kim Ekstrand, professor, PhD og

Azam Bakhshandeh, adjunkt, PhD 

 

 

Teksten er under oprettelse

REKRUTTERING OG TILKNYTNING GÅR BEGGE VEJE

 

v. Bo Danielsen, skoleleder, Skolen for Klinikassistenter og Tandplejere

 

 

Teksten er under oprettelse

KlinikDag 2025 - Fagmesse

KlinikDag er også udstillernes dag

KlinikDag er ikke kun en kursusdag med fedt fagligt indhold, det er også en dag med inspiration til nye trends og tendenser. Alle branchens leverandører er derfor inviteret til at udstille, så deltagerne kan holde sig opdateret på de nyeste produkter indenfor dentalindustrien.

 

Vil du være udstiller, kan du få meget mere information her. 

Se standtegningen her – Opdateret den 9. juli.

 

Eller kontakt Søren Lindquist på

21 39 72 99 eller klinikdag@pto.dk

Hvad siger deltagerne fra KlinikDag ?

KlinikDag Det siger deltagerne